ОПРАЦЬОВАНО ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ СЕМІНАРУ В ІРПЕНІ
На закритті обох частин Ірпінського семінару творчої української молоді Оргкомітет запропонував учасникам заповнити анкети, в яких можна було оцінити організацію зустрічі. Своїми думками про семінар поділилися більш як 75% гостей “Смолоскипа”.
Кращим круглим столом на політологічній частині семінару 32% опитаних учасників визнали підготовану севастопольцями дискусію “Проблеми становлення та трансформації української національної еліти”; проте ще 28% віддали свої голоси за круглий стіл “Гендерна рівність в політиці та суспільстві: Україна – Швеція”. На третьому місці – круглий стіл “Силові структури та їх роль в політичних конфліктах” (16%).
Відповідно, найкращими модераторами були визнані Олександр Гладких (Севастополь) та Олег Савченко (Севастополь) – по 24% голосів; найкращим доповідачем визнано Віталія Мороза (Київ), але досить близько до нього також Іван Коломієць (Київ), Тамара Марценюк (Київ), Наталка Мудрян (Харків), Олег Савченко (Севастополь) та Андрій Смирнов (Остріг). Рівень дискусії переважна більшість учасників оцінила як “вище середнього” (55%) або навіть як “дуже добрий” (32%).
Найбільше критики учасників припало на долю рольової гри, котру задовільною визнали тільки 5% учасників, натомість решта вимагали кращої організації процесу (18%), цікавіших завдань (27%) і, нарешті, повнішої наближеності гри до політичних реалій часу (50%).
На мистецькій частині учасники визнали кращим круглим столом “Гендерні виміри мистецтва – від пропаганди до гри” (50% опитаних); на другому місці – “Сучасна поезія та її синтез з іншими видами і виявами мистецтва (відеопоезія, слем)”, за котрий віддали голос 25% учасників. Найкращою модераторкою з гігантською перевагою визнано Тамару Злобіну (Зумку) з Кам’янця-Подільського – 69% голосів. Кращими доповідачами визнано Юлію Блаут (Луганськ), Юлію Гончар (Черкаси), Ларису Радченко (Львів) та Олену Рибку (Харків). Рівень дискусії більшість учасників мистецької частини суворо визнали посереднім (58% голосів).
Презентація відеопоезій сподобалася 90% опитаних, а створювати власні зразки хотіли б 50% учасників. Натомість, робота над фотороманами захопила лише 19% ірпінських митців, 38% опитаних радять вирішити пов’язані з організацією процесу технічні проблеми, а 13% учасників наполягають, що повторювати подібний експеримент взагалі не варто.
Переважна більшість політологів, тією чи іншою мірою, допускає проведення семінару разом із митцями (62%), натомість, митці загалом виступають проти такого “злиття” (58%).
Нарешті, загальна оцінка семінару: 55% опитаних учасників політологічної частини виставили організаторам максимальну оцінку – “дуже добре”, а ще 36% вважають, що семінар відбувся “вище середнього” рівня; митці прискіпливіші – “дуже добре” виставили 32% опитаних, а 47% – знову ж таки “вище середнього”. Оцінок “нижче середнього” та “ніяк” не виставив ніхто. Звідси робимо висновок, що XIV СТУМ “Смолоскипу” вдався.