2-6 травня на базі відпочинку «Дубки», що в Ірпені, «Смолоскип» провів уже 24 Семінар творчої молоді. Участь у ньому взяло понад 80 молодих людей з усієї України.

Щороку спектр занять для учасників СТМУ розширюється. Цьогоріч учасники мали можливість поспілкуватись з цікавими гостями упродовж дискусій, спробувати себе в ролі депутата парламенту в політичній грі, взяти участь у фотоконкурсі, зйомках фільму-вестерну або навіть спробувати зняти власний мультфільм, навчитися монтувати журанлістські відеоролики для соцмереж (caption videos), а також пограти у футбол і бадмінтон, послухати поезію та почитати власні вірші біля ватри, і просто познайомитися з класними людьми й задумати не один цікавий проект на майбутнє.

Дискусійну програму СТМ-2018 можна вважати взірцевою. Усі зустрічі були об’єднані загальною темою семінару «Крок за фронтір: освоєння непевного» і так чи інакше стосувалися межових тем – чи то війни на Сході, чи таких необхідних країні реформ, чи «освоєння» письменницьких «прерій» сучасного світу. Серед них особливо варто виділити «реформаторський» блок – презентацію «Реформа українського ТВ. Нові проекти UA: Суспільне», під час якої виконавчий продюсер каналу UA:Культура Лук’ян Галкін розповів, як державне телебачення змінюється на справді цікавого сучасного суспільного мовника; та зустріч з активістами руху ЧЕСНО «Реформи в країні: чи буде справедливий суд», котрі відкрили присутнім підводні камені однієї з найважливіших і найважчих реформ – судової. Несподівано одним зі спікерів ЧЕСНО виявився лауреат Смолоскипа та багаторічний учасник Семінарів – уже відомий нині поет Павло Коробчук. Тож зустріч, звісно, закінчилася поезією.

Жваве зацікавлення учасників семінару викликали дискусія про перспективи молодого автора, під час якої своїм досвідом успішного старту в літературі поділилися Вікторія Амеліна та Олесій Чупа, та дискусія-батл «Поезія чи проза» між Олексієм Чупою та Олегом Коцаревим. А позаяк довколалітературне середовище все ще чекає на той самий великий текст про війну на Сході, окрему зустріч присвятили питанню «Як писати про війну». Участь у ній взяли головний редактор «Новинарні» Дмитро Лиховій, кевірник освітньо-інформаційної платформи «Експертний корпус» Роман Кулик та журналістка, лауреатка Смолоскипа Олена Максименко. Зустріч закінчилася презентацією книжки «Нотатки мобілізованого» учасника бойових дій, артилериста Назара Розлуцького.

Хедлайнером літературного блоку в цьому році, без сумніву, став Сергій Жадан, який не тільки розповів про свій найновіший роман «Інтернат», але й почитав поезію, що ввійде до його нової поетичної книжки. А ось родзинкою з упевненістю можна назвати український голос Гаррі Поттера - актора дубляжу Павла Скороходька. Погодьтеся, не щодня у вас на очах викликають патронуса. Це ж просто магія якась!

Уже третій рік поспіль найцікавішою частиною СТМ-у стає політична гра. І як би оргкомітет не намагався прорахувати результати, тут постійно стається щось непередбачуване. Нагадаю, що торік СТМівці обрали собі нового президента (Остапа Микитюка), так ось: у цьому році президент подав у відставку… І це зовсім не те, що ми задумували.

Завданням цьогорічної політгри було проведення виборів до парламенту та формування уряду. Партактив кожної з трьох (червоні, сині і зелені) партій повинен був спершу завербувати нових членів партії, провести свою силу в парламент та отримати якомога більше портфелів в уряді. При цьому частина учасників семінару – митці задіяні у зйомках фільмів, мультиках, тощо – вважалися політично незацікавленими виборцями. Два дні тривала звичайна виборча кампанія: агітація, дебати, тиск на опонентів, - все як завжди. І раптом перед самим початком голосування аполітичні митці підняли бунт і заявили про своє бажання взяти активну участь у політичному житті СТМу. У іншому разі погрожували зірвати вибори. В результаті відбулося різке переформатування політичних сил і в новообраному парламенті більшість отримали ті самі політично незаангажовані митці. Далі – більше: депутати дуже швидко домовилися про конфігурацію уряду, парламент працював на диво швидко й злагоджено. У результаті Семінар не лише отримав свою Верховну раду зі спікером Олександром Ткачинським, не лише призначив уряд, прем’єром в якому стала Дарія Піскозуб. Але розійшовся так, що розробив і прийняв першу в історії Семінару Конституцію СТМу. Примітно, що першу скрипку в прийнятті рішень грали митці, що не балотувалися на жодну з посад (Дарина Гладун та Лесик Панасюк), такі собі сірі кардинали СТМної політики. А першим рішенням парламенту була постанова про призначення депутатам заробітньої плати. Все як у житті

І весь цей бедлам скрупульозно фіксували найкращі в світі творчомолодівські журналісти Дмитро Єршов і Настя Іванців. Працювали вони напрочуд професійно, здавалося, були скрізь і бачили все. А при цьому ще й встигали навчати своїй професії всіх, хто того хотів.

Зйомка короткометражок – ще одне вже традиційне і улюблене завдання. Цього року працювало три кіногрупи, кожна з яких зняла вестерн. І хоч усі фільми були сильними, та журі Семінару визначило переможцем це вестерн-хоррор «Wanted» від кіногрупи Олександри Сауляк, Ірини Скакун, Дмитра Камінського, Анастасії Гетьман та Назара Шевченка. Без зайвого перебільшення скажу, що ця короткометражка – фестивального рівня (і по секрету – схоже, що творці таки мають наміри виводити її у позасемінарське середовище). То ж раджу не полінуватися й віднайти в мережі тизер - вам обов’язково сподобається.

Якщо кіно на Семінарі вже не перший рік, то можливість спробувати себе у ролі творця пластиліновго мультфільму учасники отримали вперше. Під керівництвом молодої мультиплікаторки (а за сумісництвом КМС з боксу) Тані Ясінчук буквально за 3 дні було відзнято і змонтовано аж три мультфільми, які теж були високо оцінені нашим кіножурі. Особливо відзначили стрічку «WESTTRIP» (автор ідеї та режисер – Юлія Вротна).

Поетичні вечори – найбільш традиційний жанр Семінарів творчої молоді. Розпочалися вони з поетичної варти, котру відкрити лауреати Смолоскипа Дарина Гладун та Лесик Панасюк. Після їхніх виступів читання відбувалися у форматі відкритого мікрофону. Особливо хочеться відзначити виступ-перформанс Олександра Ткачинського та воєнні вірші Назаа Розлуцького. У наступні вечори відбулися презентації нових книжок поета Сергія Пантюка та барда Олексія Бика; презентація нового проекту відеопоезії «Долаючи тишу» Богдана Олега Горобчука та Елли Євтушенко; поетичні читання «свіжих» лауреатів Олександра Мимрука та Богуслава Поляка. І кожен вечір закінчувався нескінченними імпровізованими нічними поетичними читаннями при ватрі під спів ірпінського соловейка.

Більше тижня на каналі СТМу в Telegram з’являлися ностальгійні повідомлення, а у Facebook – нескінченні добірки фотографій і зізнання в любові до тих прекрасних творчих людей, з якими роззнайомилися на СТМі. Сумно, та водночас радісно, бо: СТМ закінчився, хай живе СТМ!

Коментарі 

 
#1 Dudleyhed 2018-12-23 17:21 Point of sale материалы - это материалы, сопутствующие раскрутке бренда или продукции на местах торговли. Материалы POS предназначены для эфективного привлечения внимания и уверенного продвижения продукции. Аббревиатура POS является сокращением от английского "points of sales",обозначающего в переводе "место продаж".
Материалы POS - рекламная продукция в местах продаж - это незаменимый элемент результативной программы мерчендайзинга и осуществления продаж как таковых. Многих интересует вопрос pos материалы для магазинов одежды http://profiplast.org . Скажем так, POS материалы обязаны быть эксклюзивными, оригинальными, максимально отвечать имиджу компании а значит и бренда, который продвигает свой товар; нести четко сформулированну ю смысловую нагрузку. Таким образом рекламируемый в местах продаж продукт, не только привлекает к себе спрос, но и четко позиционируется в потребительском сознании.
 
 
#2 Dudleyhed 2018-12-30 00:01 POS материалы - это материалы, способствующие раскрутке бренда или продукции на местах продаж. Point of sale материалы созданы для эфективного привлечения внимания и уверенного продвижения товаров. Аббревиатура POS является сокращенной от английского "points of sales",что обозначает в переводе "места продаж".
POS-материалы - реклама в местах продаж - это неизменный компонент эффективной программы мерчендайзинга и продаж как таковых. Многих интересует вопрос буклетницы для pos материалов http://profiplast.org . Скажем так, Point of sale материалы обязаны быть качественными, оригинальными, максимально отвечать фирменному стилю компании а значит и бренда, продвигающего свой продукт; преподносить четко сформулированну ю смысловую нагрузку. Именно так рекламируемый в местах продаж товар, не только привлекает к себе спрос, но и четко позиционируется в потребительском внимании.
 
 
#3 likbezlikova 2019-01-06 00:57 Массажисты и массажистки… расказывают Все о секретах массажа… Техника и методики массажа, как поступить на курсы массажа
 
 
#4 liza.klochko4 2019-02-08 14:37 Какие слова… супер, блестящая фраза
 
 
#5 liza.klochko4 2019-02-23 01:39 Я считаю, что Вы ошибаетесь. Пишите мне в PM, поговорим.
 
 
#6 liza.klochko4 2019-03-05 08:45 Very valuable idea
 
 
#7 NormaveK 2019-03-29 14:07 Mercedes AMG - Masina care merge singura

Sa ai 20 ani si sa cumperi o masina de 150.000€ diesel (pentru bosorogi)cum au toti ciobanii ,tiganii si arabii,si dupa 2 3 ani sa nu mai poti intra in marile orase ale Europei inseamna sa fii foarte inteligent😁𠟘Ѓрџ˜Ѓрџ˜Ѓ. Si nu o spun din invidie pentru ca nu- mi permit asemenea masina,si atunci nu aspir la asa ceva…
https://ro.vlip.lv/video/8WOwS4VkUH2wY0M%3D.html
 
 
#8 NormaveK 2019-04-02 18:21 гЂђзЃ«и‘¬е ґж’їзґ…еЊ…еѕЊзє ЊгЂ‘й¬јйќўж°Је€ °з™јйЈ†е¤§зЅµпј ЃеЏ«ж€‘еЂ‘жє–е‚ ™и·џеҐій¬је†Ґе© љеђ§…пЅњft.ењ‹зЋ‹KING ж•™й ­ й¬јMan гЂђйѓЅеё‚е‚іиЄЄ гЂ‘гЂђйќ€з•°жЋў йљЄгЂ‘

好奇心会害 死自己啊! 别乱捡啊, 这种东西很 阴啊
https://tw.vlip.lv/video/Bf0Fgxl95ibkCSE%3D.html
 

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишати коментарі.