1. Домівка
  2. Каталог актуальних видань
  • Монографія Олега Рарицького «Партитури тексту і духу (Художньо-документальна проза українських шістдесятників)» має на меті системно-аналітичне вивчення метажанру художньо-документальної прози українського шістдесятництва як сегмента цілісного літературного процесу головно другої половини ХХ століття, але також і століття нового – аж до нашого часу.

    Пропонується авторська концепція метажанрової моделі нефікційної літератури. Увага сфокусована на ґенезі, генологічній типології та модифікаційних тенденціях, оригінальній поетиці цього типу письменства. Наявний матеріал дає змогу аналізувати, систематизувати й узагальнити художньо-естетичні критерії та засади рецепції й інтерпретації нефікційного тексту в цілому; водночас акцентуються специфічні особливості художньо-документальної прози шістдесятників на рівні змісту і форми творів, їхніх текстових і нетекстових компонентів, жанрових експериментувань. Література non-fiction цього творчого покоління вперше осягається у всій своїй повноті – від ґенези до нашого часу, набуваючи при цьому культурно-історичної вмотивованості, жанрової кодифікації, самодостатнього творчого обрису.

    Видання буде цікаве літературознавцям, викладачам і студентам гуманітарного профілю.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • Повість Олени Максименко «Неприкаяні» нагадує зібрані жмутки літніх трав, які сушаться на підвіконні. Вони мають свої імена, свій особливий аромат, кожен відроджує у пам’яті окремі спогади. Ці спогади стосуються того, ким ми були «до», «під час» і «після» ключових подій останніх років. Відрефлексована стихія життя хвилями занурює нас у насичену щільність мови, нагадує деталі, миттєві відчуття і переживання — конденсат тих подій і станів. Олена Максименко пише діалогічний твір, розмову, що тривала декілька років і продовжується досі. На «ти», постійне звертання авторки, мимовільно починає відгукуватися читач, але він стає не лише свідком, також він або вона починають знаходити неприкаяність у собі.

    У книзі також є цикл коротких оповідань «Тріщини», на створення якого авторку надихнула японська культура. Йдеться про вміння бачити прекрасне у недосконалому: у тріщині на Царі-дзвоні або у відсутності рук та голови у статуї Ніки Самофракійської. Повість та оповідання створюють єдину філософську нарацію, де головне — вміти бачити і помічати.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • «Контемп» — це просто слова записані під музику, вірші лише як супровід чи як вказівник до вільних територій, відчуттів, спокус. В них легко народжується нова реальність, фрагменти часу перетасовуются самі собою, рядки приходять на поверхню паперу самі собою, темрява не посягає на світло, тиша довіряє звукам. Ця збірка для тих, кому радістю подорожей, танців, любові подобається насолоджуватися імпровізуючи, босоніж, спрагло.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • У книзі знаного грушевськознавця Ігоря Гирича надруковані його найголовніші праці про життя та діяльність великого історика і громадсько-політичного діяча – Михайла Грушевського, написані у 1990-х – 2010-х роках. Наголос у студіях зроблено на суспільно-політичний аспект діяльності історика, його внеску в ідеологію українського руху кінця ХІХ – початку ХХ ст.

    Видання призначається для науковців, студентів і всіх, хто цікавиться історією.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • В основі видання, яке промовисто ілюструє протистояння МИТЦЯ і СИСТЕМИ у жорнах радянського тоталітаризму, висвітлено окремі грані життя і творчості відомої мисткині, дисидентки, правозахисниці, громадської діячки Стефанії Шабатури у контексті епохи шістдесятництва — цього яскравого і водночас драматичного періоду історії української національної культури. Для мистецтвознавців, істориків, культурологів, усіх, хто цікавиться українськими мистецтвом та історією.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • Ця книга прийшла до нас із мороку імперсько-совєтської України, зі світу торжества ницості, брехні та концтаборів, з наглухо запаяної бляшанки есесесеру, де вільно розмножувалася лише покірна, рабська сірість. Проте, обпльовані й оббріхані, світлі лицарі честі залишалися собою, куди б їх не закинула сваволя імперців. Василь Семенович Лісовий – один з таких лицарів. Філософ і поет, літературознавець і політичний діяч, політв’язень і вимогливий дослідник, він, як і багато інших визначних постатей України, залишається невідомим, нерозкритим широкому загалу. Наше завдання – донести до читача цей скарб української культури. Книга складена з віршів і літературознавчих есеїв, написаних у місцях позбавлення волі і на засланні. Автор не був ані професійним поетом, ані фаховим літературознавцем, проте страшні реалії видобули з нього неймовірної сили філософську поезію і не менш потужні зблиски міркувань з приводу доступних йому в неволі літературних творів. Читаймо і думаймо.

    Книга орієнтована на широке коло читачів.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • Ця книга є квінтесенцією і плодом тридцяти довгих років досліджень, роздумів, пошуків у тиші, зосередженні та усамітненні. Багатство не є якоюсь раптовою подією. Багатство притягується постійним позитивним мисленням людини. Ця звичка позитивної свідомості досягається звичкою повторення. Ця чітко документована книга не є простою історією індивідуальної філософії успіху. Послання християнської етики у справах і у людських відносинах завжди присутнє і живе на сторінках цієї книги.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • Антологія представляє різні тенденції й напрями в українській літературній критиці першої половини ХХ століття. Зібрані в книжці тексти дають змогу простежити кілька цікавих мистецьких сюжетів, важливих поворотів у розвитку літературного процесу. При початку віку йшлося про модерністську естетичну революцію, розрив з реалізмом та українофільською традицією. Складні колізії у боротьбі ґенерацій означено й проінтерпретовано насамперед авторами журналу «Українська хата», такими послідовними речниками естетизму, як М. Євшан та М. Сріблянський. Символістські та формалістські інтенції виявилися у статтях, публікованих на сторінках «Музагету» й «Мистецтва». У двадцяті роки обстоювання модерністських вартостей означало водночас боротьбу за мистецьку автономію в умовах посилення імперського культурного тиску. У літературній дискусії 1925–1928 рр. ваплітяни й неокласики, «ліві» та «праві» часто виступали однозгідно.

    Критичні статті київських неокласиків, зокрема Миколи Зерова, дають уявлення про український варіант формалізму. Надзвичайно цікавими були авангардистські концепції; на сторінках «Нової ґенерації» обговорювалася поетика авангардного «лівого» роману, розвиток футуристської поезії. В еміґраційному Мистецькому Українському Русі почасти продовжувалися полеміки, ґвалтовно обірвані радянською цензурою при кінці двадцятих. Серед проблем, дискутованих мурівськими літераторами, — роль і місце неокласицизму як авторитетної стильової традиції, засади творення «великої» літератури, що мала б репрезентувати Україну по Другій світовій війні. Літературна критика модерністської доби означила увагу до форми, стилю, сприяла усталенню ієрархії естетичних вартостей.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

    (більше…)

  • У 10-й том Творів Вячеслава Чорновола в десяти томах увійшли, як і раніше, статті «Колонок редактора» газети «Час Тіmе», виступи у Верховній Раді, документи НРУ хроніка його діяльності. Це період за 1998 та три місяці 1999 років. У томі відображено намагання В. Чорновола об’єднати національно-демократичні сили, відновити зруйнований Рух. Безумовно, останній том важливий не тільки для характеристики діяльності Чорновола, а й для вивчення історії України, для аналізу подій того часу, з яких не зроблено висновків дотепер.

    Рекомендовано науковцям, студентам, дослідникам нашої історії.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА

  • Книга ця – різнобарвний клубок ниточок-історій, вели­ких і малих, яскравих і тьмяних. Павло Кирик експеримен­тує з ракурсом подій – від кута зору, від оповідача змінюється і сенс, обставини набувають іншого значення, постають у новому світлі. Ця книга показує альтернативи розказаних історій, варіанти їх розуміння і інтерпретації. Спочатку ми глядачі у великому залі: усе яскраве світло – на сцені, обличчя, рухи чіткі й однозначні. Потім нам від­кривають хід за лаштунки, де вистава, що все ще йде, по­збувається ознак однозначності та прямолінійності.

    Справжні причини відкриваються нам не одразу, так само, як і будь-що цінне. Олюднення читача стається через олюднення героя – підіймаючись, вивищуючись над мно­жинними обставинами, що нас огортають щохвилинно, ми згадуємо про щось більше. Зникає наліт примітивного по­буту і сліпої буденності. Повертається Зір.

    ЗАМОВИТИ В ІНТЕРНЕТ-КНИГАРНІ СМОЛОСКИПА